Topaasia®: Luova oppimiskulttuuri

Topaasia: Luova oppimiskulttuuri -hyötypeli on keskustelun ohjaamisen menetelmä tilanteisiin, joissa on oleellista keskustella oppimisesta yhteisössä.

->Pelin ovat tehneet sisältöyhteistyössä Jussi Galla ja  Juha Ruuska, FT.

Topaasia -hyötypelissä keskustelun ohjaamiseen käytetään erilaisia näkökulmia yhdistettynä valmiiseen sanastoon. Valmis sanasto tarkoittaa tässä yhteydessä pelipakkaa. Pelipakka on 52 toteamuksen kokonaisuus. Toteamukset on jaoteltu neljän “maan” alle. Maat ovat pelisuunnittelijoiden näkemys siitä, mitkä asiat liittyvät heidän näkemykseensä luovasta oppimiskulttuurista.

-> Luova oppimiskulttuuri -pakassa maat ovat: Perinteet, Leikki ja luova toimijuus, Vapautuminen sekä Järki.

Pakan kortit eroavat muista Topaasia-korteista siten, että ne ovat kieliasultaan provosoivempia ja tarkoitettu herättämään ajattelua. Esimerkkejä korteista:

  • Sosiaalinen paine: Perinteen tuottama sosiaalinen paine pakottaa toimimaan itselle vahingollisella tavalla.
  • Joustavat pelisäännöt: Sen määrittäminen, mikä on merkityksellistä, ei ole vain harvojen päätettävissä.
  • Luova toimijuus: Mahdollisuus tehdä identiteettityötä luomalla uutta edistää hyvinvointia.
  • Roolien joustavuus: Muodostuneet roolit ovat joustavia yksilöiden tavoitteiden ja toiminnan muutoksille.

Pelin sisältö:
Pakkaus sisältää 52 eri toteamuskorttia, 12 näkökulmakorttia, tiimalasin, sääntökirjan ja pelipakkauksen

249.00 + alv 25,5%